Uitdaging
Het bedrijf opereerde onder de vlag Meuleman Electronics. De uitstraling was zeer technisch, er was geen goed beeld van de doelgroep en werkelijk elke aanvraag waar het woord IoT in voorkwam werd opgepakt.
Daarbovenop is de concurrentie op engineering talent enorm in de regio Eindhoven. Door de stoffige uitstraling was het voor Meuleman Electronics lastig om goede mensen zo enthousiast te maken dat ze wilden solliciteren. Eenmaal in gesprek was er vaak wel snel een klik.
De oprichter, Gijs Meuleman, had besloten dat zijn bedrijf niet kon groeien zonder een doordachte marketingstrategie en onderscheidend merk. Daarom zocht hij contact met No Boring Brands.
Oplossing
Samen met het management team hebben we in kaart gebracht waar de organisatie in uitblinkt. We hebben het team gedwongen om de doelgroep en positionering af te bakenen voor enkele nichemarkten.
Ook hebben we een naamswijziging doorgevoerd, om een sterk merk te kunnen bouwen. Meuleman Electronics is veranderd in Sensorfy - een merknaam die vele malen beter resoneert bij de doelgroep.
Deliverables van de rebranding waren een volledig nieuwe merkidentiteit, tone of voice, WordPress website, merkanimatie, visuals, klantvideo’s, oneindig veel woordspelingen en meer.
Daarnaast hebben we HubSpot geïmplementeerd als marketing automation tool en CRM, en het team hierin getraind.
De uitstraling van het bestaande kantoor paste totaal niet bij het nieuwe hippe merk Sensorfy. Daardoor raakten we betrokken bij een huisvestingsproject. Hierin hebben we Sensorfy geadviseerd om te werken vanaf de High Tech Campus in Eindhoven.
Sensorfy's merkfilm
Resultaten
Sensorfy heeft door de nieuwe marketingstrategie, merkidentiteit en verbeterde propositie scherp inzicht gekregen in haar positie binnen de markt. Op commercieel vlak - en als werkgever. Er worden nu betere klanten aangetrokken. Sensorfy is meer top of mind.
Vacatures worden sneller ingevuld met goed talent. De volledig nieuwe website met integratie van HubSpot (marketing automation) en TeamTailor (ATS) maakt de samenwerking tussen marketing, sales en recruitment makkelijker. Met digitale campagnes trekken we meer bezoekers naar de site en deze converteren beter naar leads.
De merkanimatie, fotografie, klantvideo’s en digitale campagnes versterken de functie van de website. Medewerkers zijn enthousiast om Sensorfy als werkgever actief uit te dragen binnen hun netwerk. Leads worden met HubSpot in kaart gebracht en makkelijker opgevolgd.
Het nieuwe kantoor op de High Tech Campus zorgt niet alleen voor een betere uitstraling naar klanten, maar helpt ook enorm bij het aantrekken van nieuwe medewerkers. Needless to say dat we het kantoor hebben gepimpt met vette Sensorfy visuals.
video testimonial van een Sensorfy klant
Iedereen op kantoor met een glimlach
Samenwerking
We kregen veel vertrouwen en vrijheid om onze visie op marketing en branding door te voeren binnen Sensorfy. Hierin fungeerden we als verlengstuk van het management team.
Binnen een jaar is het nieuwe merk ontwikkeld en de volledige marketingstrategie uitgerold. We werken nog steeds samen met Sensorfy, nu in de rol van strategische en creatieve partner.
No Boring Brands was verantwoordelijk voor de strategische herpositionering van mijn bedrijf. Yoram heeft dit met zijn team in zeer korte tijd gedaan. Zijn enthousiasme, humor, creativiteit en ervaring met het ontwikkelen van een merk hebben veel impact gehad op het succes van Sensorfy.
Gijs Meuleman
CEO & Oprichter | Sensorfy