Wat jij van Center Parcs kunt leren voor jouw marketing

Yoram Elzas - No Boring Brands

Yoram

Blog

Merkstrategie

1 jun. 2024

Wat jij van Center Parcs kunt leren voor jouw marketing - No Boring Brands
Wat jij van Center Parcs kunt leren voor jouw marketing - No Boring Brands
Wat jij van Center Parcs kunt leren voor jouw marketing - No Boring Brands

Het idee alleen al. Dat mensen hier in trapten vond ik onbegrijpelijk.

“Nooit van m’n leven ga je mij daar zien. Dan maar niet op vakantie!”

Oh jawel. Mijn stoere taal sloeg op Center Parcs.

De basis van marketing

De gedachte, zeg. Om in een commerciële boshut te vertoeven en mezelf van het ene gestandaardiseerde thema-concept naar het andere te moeten slepen.

Brrrr.

En kijk mij hier een paar jaar later eens lachend deze LinkedIn post maken vanuit cottage 446 (uiteraard met last minute korting). Hoe kan dat??

Nou, het is heel simpel: Center Parcs weet dondersgoed wie haar doelgroep is. En dat is de basis van marketing.

Het hele concept is gericht op families met kinderen. Dat zie je terug in het park, de activiteiten, zwembad, speeltuinen, huisjes, enzovoort. En daar is ook het merk en de marketing omheen gebouwd.

Dat er toevallig nog wat verdwaalde stelletjes en pensionado’s met een huisdier op af komen is pure bijvangst.

Spot-on targeting

Het is mij daarom ook niet aan te rekenen. Een paar jaar geleden viel ik met mijn macho praatjes gewoon nog volledig buiten de doelgroep.

Inmiddels heb ik zelf kleine sloopkogeltjes rondrennen. En dus ben ik vakkundig gevangen en binnengehaald door de haarfijn getunede marketingmachine van Center Parcs. Spot-on targeting.

Nu zit ik in de bubbel. En die klopt.

Met een glimlach:

  • hijs ik mezelf ’s ochtends naar de Market Dome om veel te dure afbakbroodjes te halen

  • vind je me elke middag terug in h̶e̶t̶ ̶k̶r̶i̶j̶s̶p̶a̶r̶a̶d̶i̶j̶s̶ de Aqua Mundo

  • en wissel ik -stiekempjes achter de rug van Orry om- weemoedige blikken van begrip uit met andere getemde vaders die in hetzelfde schuitje zitten. 🤷🏻‍♂️

Alleen de teleurstellende horeca laat ik tot op heden links liggen (met mijn Hotelschool achtergrond moet ik hier toch wat ruggengraat tonen).

Enfin, Center Parcs is een sterk voorbeeld van hoe je je markt bepaalt en je product verkoopt.

Ken je doelgroep

Wat kan jij hiervan leren voor jouw marketing?

👉🏼 Ken je doelgroep!

Weet voor wie jij bestaat. Voor wie jij het verschil maakt.

Als je dat helder hebt kan je daar je volledige merk en communicatie omheen bouwen. Zo trek je vanzelf de juiste klanten aan. En ongetwijfeld nog wat rendabele bijvangst.

Heb je wat aan deze post? Stuur me een bericht. Dan deel ik mijn Center Parcs friends referral code met je. Praten we verder in de wildwaterbaan.

Deze site is gebouwd door een happy team! © No Boring Brands

Built in Framer by www.visualbrewer.com

Deze site is gebouwd door een happy team! © No Boring Brands

Built in Framer by www.visualbrewer.com

Deze site is gebouwd door een happy team! © No Boring Brands